Hoe kan ik deelnemen aan het online participatieproces
Waarom dit online platform?
Oorspronkelijk was het de bedoeling om enkel fysieke participatie te organiseren. De coronacrisis van de afgelopen 2 jaar heeft ons echter geleerd om ook volop in te zetten op een digitaal participatieplatform om zoveel mogelijk mensen de kans te geven hun mening kenbaar te maken.
Hoe ga je best te werk?
- Lees eerst de doelstellingen van het project door. Hier vind je het stappenplan dat zal gevolgd worden. De eerste stap, namelijk de bevraging bij de kinderen over hoe zij de schoolomgeving zien is reeds afgerond en het rapport geeft duidelijk de wensen van de kinderen weer.
- Lees de onderzoeksvragen waarover we jouw mening en ideeën willen.
- Als je opmerkingen wilt doorgeven, dan moet je je eerst op het platform aanmelden of registreren. Heb je je al vroeger geregistreerd voor 'Zeggetis' of het mobiliteitsplan, dan kun je je nu met dezelfde gegevens terug aanmelden.
- Geef je opmerkingen door over de verschillende onderzoeksvragen. Je ziet ook de opmerkingen van andere burgers. Je kunt dan beslissen om te stemmen en/of te reageren op een andere opmerking of zelf een opmerking te plaatsen. Nadien kun je je opmerking eventueel delen via social media. Andere mensen kunnen ook reageren of stemmen op jouw opmerking.
Hoe lang loopt de participatieperiode?
Het participatieplatform zal gebruikt kunnen worden tot en met 31 maart 2022.
Zie je dat iemand anders dezelfde opmerking al ingaf?
Dan kun je in plaats van het idee zelf ook nog eens in te geven stemmen op dat idee. Zo krijgt de stad ook een idee hoeveel mensen zich achter een idee of opmerking scharen. Je kunt een opmerking ook op sociale media delen en je vrienden oproepen om op jouw opmerking te stemmen of zelf ook hun idee in te geven.
Wat gebeurt er met mijn opmerking?
Het bestuur engageert zich om al deze opmerkingen in overweging te nemen bij de verdere uitwerking van testmaatregelen. Via nieuwsbrieven zal u verder op de hoogte gehouden worden van de vooruitgang van het project.