Sluipverkeer
Sluipverkeer
Hoe kunnen we het sluipverkeer in de Vogelzang aanpakken?
15
16
1
1
Deze voorstellen werden reeds ingediend
Sluipverkeer
Ik zou gaan voor enkelrichting in heel de straat zodat je er enkel langs de herentalseweg in kan en het straatje naast de mcdonalds afsluiten aan de kant van de Vogelzang en eventueel nog een flitspaal ergens.
Enkelrichting is voor mij ook moeilijker maar noodzakelijk voor de veiligheid denk ik want er rijden nogal dikwijls van die opgefokte mensen door onze straat om toch maar enkele minuten te kunnen winnen met alle gevolgen van dien.
lees meer
Sluipverkeer
Uitgezonderd plaatselijk verkeer met controle (ouders schoolkinderen en bewoners kunnen stickers bekomen zodat zij snel herkend worden). Kan mogelijk voor stuk Vogelzang tussen steenovens en herentals weg. Op die manier wordt sluipverkeer vermeden. 8
lees meerSluipverkeer
Plaatselijk verkeer enkel
Bij aanvang en het einde van de schooltijd een bord plaatsen dat er enkel plaatselijk verkeer toegelaten is. Hierop wordt gecontroleerd door de politie.
lees meer
Sluipverkeer
Sluipverkeer aanpakken en straat kindvriendelijk maken
Als meest doeltreffende voorstel zou de straat volledig afgesloten kunnen worden aan de kant van Herentalseweg. Enkel nog doorgang voor de zwakke weggebruikers zoals fietsen, voetgangers, … mogelijk houden. Dit heeft al grote voordeel dat je meteen alle verkeer bant uit de straat. Enkel nog auto/vrachtverkeer dat ook effectief in de straat moet zijn zal nog passeren. Er zijn toegang en wegrij mogelijkheden genoeg langs Antwerpseweg voor de schoolomgevingen en voor de buurtbewoners. Als het volledig afsluiten van de straat problematisch zou ervaren worden door de scholen kan er geopteerd worden om met een slimme afsluiting te werken, deze kan bestaan uit verdwijnpalen aan de kant van Herentalseweg die enkel tijdens bepaalde uren (de school afhaal en breng momenten) zullen open staan. Beetje het principe van sommige autoluwe winkelstraten.
lees meer
Sluipverkeer
Een éénrichtingsstraat en flitspalen/obstakels
Als je van de Vogelzang een éénrichtingsstraat maakt gaat er veel sluitverkeer wegvallen, het sluipverkeer is namelijk via 3 wegen, Antwerpseweg, Herentalseweg en doorgang MC ! En dit is de gehele dag door vanwege de toenemende drukte van de fly-over. Tevens wordt er veel te hard gereden in de Vogelzang dus ook flitspalen is dringend nodig, of obstakels die dit verhinderen ? 1x per jaar een controle gaat geen verschil maken. Als ik 's morgens richting de Herentalsweg wil rijden moet ik ten eerste al enige minuten wachten vooraleer ik mijn oprit af kan rijden thv nr 24 en dan bij de zone 30 word ik gewoon ingehaald ! echt schandalig.
lees meer
Sluipverkeer
uitgezonderd plaatselijk verkeer met nummerplaatherkenning die rechtstreeks de automobilisten beboeten
enkel mensen die daar wonen zouden hier moeten zijn. deze straat is soms een racebaan, zo snel mogelijk door rijden.
lees meer
Sluipverkeer
Vogelzang afsluiten thv de Antwerpseweg
De Vogelzang half afsluiten thv de Antwerpseweg, dat je via de Antwerpseweg de Vogelzang NIET in mag, maar wel uit. (het meeste sluipverkeer komt vanuit de Antwerpseweg) Twee richtingsverkeer kan dan nog wel. Sluipverkeer ontmoedigen, zorgen dat het langer duurt om via de vogelzang te rijden dan de grote baan te volgen. (evt extra verkeerslichten plaatsen of trajectcontrole)
lees meer
Sluipverkeer
Ontmoedingen
Plaats bijvoorbeeld bloembakken, waardoor beurtelings verkeer noodzakelijk wordt en de snelheid afneemt.
lees meer
Sluipverkeer
Sluipverkeer ontmoedigen
Heel simpel en meest concreet is bewezen. Trajectcontrole tussen Antwerpseweg-Vogelzang-Herentalseweg en ook richting Steenovens, alles blijft toegankelijk en het zal wel veiliger worden . Dus 3 camera's en probleem is opgelost!
lees meer
Sluipverkeer
Het uitrijden via Herentalseweg blokkeren, straat blijft 2 richtingen maar sluipverkeer wordt toch geblokkeerd.
Wanneer men het uitrijden aan de kant van Herentalseweg zou verbieden kan de straat toch 2 richtingsverkeer blijven. Hierdoor hebben de buurtbewoners en schoolbezoekers wel de kans om in de 2 richtingen te blijven rijden en dus ook via Antwerpseweg de straat in te draaien. Het sluipverkeer zal nog steeds weg blijven omdat ze niet door kunnen aan Herentalseweg.
lees meer
Sluipverkeer
ontmoedigen om de automobilisten door de straat te rijden, het zo moeilijk mogelijk maken zodat deze weg langer duurt als gewoon over de Antwerpse weg te rijden...
bloembakken(rekening houdend met de bewoners-(in/uit ritten), wegversmallingen
lees meer
Sluipverkeer
Maak deel Vogelzang één richting zodat sluipverkeer geen zin heeft.
Maak het deel tussen de Herentalseweg - Steenovens één richting van de Herentalseweg naar de Steenovens. Hierdoor heeft sluipverkeer geen zin aangezien dit meestal in de andere richting wordt gedaan. Ja, het is iets lastiger en we zullen zelf ook wat moeten omrijden (en aanschuiven aan de lichten van de Antwerpseweg) maar het is wel veel veiliger en zal de straat veel rustiger maken.
Sluipverkeer
Deels éénrichtingsverkeer Vogelzang, en straat naast Mcdonalds.
Vogelzang éénrichtingsverkeer vanaf Mcdonalds richting Antwerpse weg. Dit voorkomt sluipverkeer richting Herentals. Met gevolg dat het aan de Scholen veel rustiger gaat zijn. Eventueel samen met een groene pijl aan de verkeerslichten richting Herentals, ter hoogte van Proti Balance. Straat naast Mcdonalds éénrichtingsverkeer, richting Vogelzang, met een breed fietspad voor de zwakke weggebruikers, die langs de lichten de Antwerpseweg willen kruisen. Vermits de wagens (van de ouders en bewoners) niet meer via het kruispunt aan Mcdonalds richting Geel kunnen. Dient de voorsorteerstrook op de Antwerpseweg, komende van Geel, afgesloten te worden. Dit zorgt ervoor dat er makkelijker de Antwerpseweg gekruist kan worden. Deze strook word momenteel enkel gebruikt door verkeer van Lidl en Colruyt, die terug draaien, dit kan veel veiliger aan de volgende lichten.
lees meer
Sluipverkeer
Uitgezonderd plaatselijk verkeer in combinatie met handhavingsbeleid
De zone vanaf de Groententen (aan de Poiel), Steenovens en Vogelzang allemaal plaatselijk verkeer maken. Dat betekent 4 borden plaatsen, aan Renault, Herentalseweg, aan drive-in Mc Donalds en aan Groententen/Poiel, goedkoop en effectief. Met een intensieve handhaving, zeker de eerste maanden, kan dit m.i. zorgen voor een drastische vermindering van het sluipverkeer. Om het probleem op te lossen dat ouders hun kinderen niet meer met de auto kunnen afzetten, zie mijn voorstel bij ''verkeersveiligheid''.
lees meer